Firmele romanesti pot obtine finantari pentru aplicarea etichetei ecologice

Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB) a organizat, recent, la sediul sau, seminarul cu tema „Imbunatatirea performantei de mediu a activitatilor economice – Ecoetichetare si Ecodesign”.
Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB) a organizat, recent, la sediul sau, seminarul cu tema Imbunatatirea performantei de mediu a activitatilor economice – Ecoetichetare si Ecodesign. Seminarul a fost sustinut de specialisti de la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, Ministerul Economiei si Finantelor, precum si de catre un expert al Comisiei Europene pe probleme de etichetare ecologica.
Potrivit expertului Dagmar Diwok, la nivelul Uniunii Europene, in luna februarie a acestui an, eticheta ecologica era acordata unui numar de 368 firme, pentru circa 2.500 de articole clasificate in 25 de grupe de produse si servicii. Cu doar 5% cota de piata la nivel european, produsele si serviciile etichetate ecologic inregistreaza economii substantiale in ceea ce priveste consumul de electricitate, de apa si reducerea emisiilor de dioxid de carbon. In UE eticheta ecologica este compusa dintr-un simbol grafic (o floare) insotit de informatii privind motivele pentru care acelui produs i s-a acordat eticheta ecologica. In prezent floarea are o raspandire neuniforma la nivelul Uniunii Europene, atat din cauza politicilor diferite de la stat la stat, cat si din cauza existentei unor etichete ecologice nationale, un exemplu fiind Germania, care utilizeaza ingerul albastru. Cu toate acestea, expertul UE a subliniat cresterea exponentiala a numarului de firme care au adoptat floarea. Consumatorii pot afla care sunt produsele si serviciile etichetate ecologic la nivelul UE accesand www.eco-label.com, precum si www.ecolabel-tourism.eu.

Lasă un răspuns