Forumul economic romano-italian

Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) a gazduit Forumul economic romano-italian cu tema Turismul, sursa de dezvoltare si colaborare intre Romania si Italia. Evenimentul, care s-a bucurat de inalta participare a Ambasadorului Italiei la Bucuresti, E.S. Daniele Mancini, a fost organizat de Asociatia italiana

Marti, 17.07. a.c. Camera de Comert si Industrie a Romaniei
(CCIR) a gazduit Forumul economic romano-italian cu tema Turismul, sursa de dezvoltare si colaborare intre Romania si Italia. Evenimentul, care s-a bucurat de inalta participare a Ambasadorului Italiei la Bucuresti, E.S. Daniele Mancini, a fost organizat de Asociatia italiana. Confesercenti in colaborare cu Unimpresa Romania. Forumul a avut ca participanti din partea italiana si romana importante personalitati din mediul antreprenorial si institutional.
In deschidere, vicepresedintele CCIR domnul Jose Iacobescu a subliniat relatia excelenta dintre Romania si Italia, punand accent totodata pe necesitatea elaborarii unei strategii pe termen lung , si a unei colaborari eficiente intre structurile private si cele de stat, care sa faca din Romania un participant activ la configurarea politicilor economice ale Uniunii Europene. Din evaluarea sectoriala a industriei de turism reiese ca principalele probleme constau in obstacolele intampinate de operatorii de turism, nemultumirea clientilor provocata de prestarea unor servicii de proasta calitate la preturi mari si infrastructura deficitara, precum si slaba promovare a turismului romanesc in strainatate. Turismul romanesc ar putea fi relansat in special prin intermediul fondurilor structurale europene, dispuse pe trei directii, respectiv promovare, dezvoltare turistica si dezvoltare rurala.
La randul sau domnul Mircea Toader, director general in cadrul Ministerului pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale, a punctat avantejele si oportunitatile pe care le prezinta Romania ca membru cu drepturi depline in U.E. Procesul investitional in sectorul turismului este facilitat de existenta stabilitatii economice, a politicii fiscale coerente si a unui cadru legislativ favorabil. Nu poate fi neglijat potentialul de extindere a pietei. Romania are o pozitie geografica strategica, putand constitui o punte intre Uniunea Europeana si tarile Comunitatii Statelor Independente, Asia si Orientul Mijlociu.Totodata, tara noastra ofera posibilitatea investitorilor staini de a participa la proiecte de cooperare in Zona Marii Negre, precum si in zona Europei Centrale si de Est, a afirmat domnia sa.
Segmentul de promovare va beneficia de fonduri de 150 milioane euro, pentru sectorul de dezvoltare turistica vor fi alocate 570 milioane de euro, in timp ce fondurile europene pentru dezvoltarea rurala vor cumula 2,2 miliarde euro.
Performantele pozitive inregistrate in economia romaneasca sunt semnificative si constituie un alt element care confera Romaniei potential pentru dezvoltarea produselor turistice complexe si cresterea numarului de investitii in acest domeniu.
Romania dispune de o mare varietate de resurse naturale, care dau posibilitatea practicarii unei game diversificate de forme de turism. Sunt de remarcat in acest sens cele 26 parcuri nationale si naturale, ariile protejate, rezervatia Biosferei Delta Dunarii, bogatia si diversitatea patrimoniului cultural (manastiri, cetati, biserici, monumente), oportunitatile de practicare a turismului de aventura oferite de raurile nationale, a speoturismului, a turismului ecvestru, turismul de croaziera pe fluviul Dunarea.
Totodata, oportunitatile oferite de Romania in dezvoltarea sectorului turistic sunt dintre cele mai diverse: statiunile turistice balneare, diferite forme ale turismului de afaceri generate de congrese, simpozioane si expozitii, actiuni cu caracter diplomatic, deschiderea de afaceri cu firme multinationale.
In incheiere, domnul Marco Venturi, presedintele Confesercenti, a prezentat cateva proiecte si servicii pentru infiintarea de societati, asistenta pentru intreprinzatorii care doresc sa-si internationalizeze activitatea, consultanta si cautarea de parteneri pentru alcatuirea de joint-venture, cautarea de oportunitati de finantare, identificarea de zone geografice si medii favorabile unde se poate investi”