In cursul lunii trecute, s-a desfasurat in Polonia, la Rzeszow, cea de-a treia intalnire transnationala a partenerilor din cadrul proiectului AGORA ce are ca scop dezvoltarea unui sistem integrat de invatare pentru dezvoltarea de competente profesionale in sectorul comertului urban. Discutiile au vizat urmatoarele problematici
In cursul lunii trecute, s-a desfasurat in Polonia, la Rzeszow, cea de-a treia intalnire transnationala a partenerilor din cadrul proiectului AGORA ce are ca scop dezvoltarea unui sistem integrat de invatare pentru dezvoltarea de competente profesionale in sectorul comertului urban. Discutiile au vizat urmatoarele problematici:
· Informare a CCI Alava/Spania asupra ceremoniei de prezentare a proiectului in orasul Vitoria Gasteiz, in data de 16 februarie a.c., la care au participat reprezentanti de magazine mici
· Modul de derulare a activitatilor din proiect de la ultima intalnire de la Timisoara, in iulie 2006, pana la cea din Rzeszow. Este demn de mentionat elaborarea varientei finale a referentialului pentru un comert de excelenta, in urma unui studiu referitor la nevoia de formare în micul comert urban. Au fost elaborate si validate itinerarul pedagogic, unitatile didactice si prototipul in limba spaniola din urmatoarele domenii: managementul afacerii, managementul prin obiective, managementul aprovizionarii, managementul vanzarii, managementul oamenilor si auditul intern
· Metodologia, rezultatele si concluziile raportului transnational "Diagnoza nevoilor de formare in comertul urban". Este de remarcat faptul ca exista o omogenitate in ceea ce priveste rezultatele obtinute in fiecare tara partenera, lucru ce subliniaza existenta unui grad similar de exigente din partea clientilor fata de comercianti in toate tarile partenere
· Prezentarea SISTEMULUI INTEGRAT DE INVATARE PROGRAMATA care se refera la micul comert. Acest sistem se va putea folosi cu sau fara legatura la Internet, pentru ca, pe de o parte, se va edita pe un CD in tarile partenere si, pe de alta parte, poate fi incorporat ca resursa in paginile web ale partenerilor. Aceasta metoda are ca scop sa ofere o explicatie a metodei de predare programata si motivare progresiva. Unitatile didactice care o integreaza au fost refacute sub forma de intrebari si raspunsuri, la care cursantul trebuie sa raspunda, avand un nivel de dificultate progresiv. In acest mod, invatarea survine prin experienta si din desfasurarea unor activitati constante, ale caror rezultate sunt verificate ca raspunsuri corecte sau gresite.
In acest sens, prototipul va deveni un produs final. Continutul formarii va fi refacut cu folosirea metodei "învatarii programate" si se vor elabora materiale de instruire cu ajutorul acestui sistem integrat de invatare, atat pentru cursanti cat si pentru lectori.
In final, se va elabora un raport referitor la modul in care produsul final este adecvat sau nu, in ceea ce priveste continutul, structura si gradul de satisfacere a nevoilor de competente ale grupurilor tinta. Acest produs final va fi disponibil in limbile spaniola, engleza, maghiara, romana si poloneza.