Profitul net al lui BMW a scăzut cu mai mult de o treime în 2024, semnalând „cererea continuă scăzută pe piața chineză”.
Profitul net pentru anul a scăzut cu 36,9% anual, la 7,68 miliarde de euro (8,32 miliarde de dolari). Acțiunile s-au tranzacționat cu 2% mai puțin la 8:57 a.m., ora Londrei, vineri.
Producătorul auto a spus că se așteaptă la o marjă de câștig pentru mașini de aproximativ 5% până la 7% în 2025, comparativ cu 6,3% atins anul trecut, dar a menționat că punerea în aplicare a tarifelor va avea un impact negativ asupra câștigurilor în anul următor.
„Un mediu competitiv provocator și evoluțiile macroeconomice, comerciale și geopolitice ar putea avea toate un impact semnificativ asupra performanței afacerii”, a transmis compania într-un comunicat.
Previziunile companiei iau în considerare toate tarifele impuse până la 12 martie, inclusiv taxele la importurile de oțel și aluminiu din SUA și tarife de 20% la importurile din China și de 25% la importurile din Canada și Mexic.
Directorul financiar al BMW a spus că tarifele suplimentare asupra importurilor din SUA impuse până la acea dată ar reduce marja de câștig din autovehicule cu un punct procentual, potrivit Reuters, citând o copie a unui discurs care urmează să fie susținut investitorilor vineri mai târziu.
Producătorul de automobile a spus că se așteaptă la o „situație provocatoare în China” în curs de desfășurare, datorata, de asemenea, majorării tarifelor și „măsurilor de sprijin în desfășurare pentru lanțul de aprovizionare”.
Livrările BMW au totalizat aproximativ 2,45 milioane de unități anul trecut, ușor în scădere față de cele 2,55 milioane din 2023. Compania a atribuit în mare parte scăderea opririlor de livrare legate de un sistem de frânare defect furnizat de Continental, care anul trecut a determinat producătorul de automobile să-și reducă perspectivele pentru întregul an.