Incepand cu data de 1 septembrie, toate taxele datorate la bugetul de stat (profit, venit, TVA, accize, taxe vamale) vor fi platite de compani intr-un singur cont bancar, aceeasi masura fiind aplicata si in cazul contributiilor sociale (pensii, somaj, sanatate), a anuntat recent Daniel Chitoiu, seful Fiscului. Aceasta masura s-a luat cu scopul de a debirocratiza serviciile administrative ale fiscului, si totodata duce la simplificarea metodei de plata, acum fiind indeajuns sa se completeze doar doua ordine de plata unul pentru bugetul de stat si pentru contributiile sociale
Incepand cu data de 1 septembrie, toate taxele datorate la bugetul de stat (profit, venit, TVA, accize, taxe vamale) vor fi platite de compani intr-un singur cont bancar, aceeasi masura fiind aplicata si in cazul contributiilor sociale (pensii, somaj, sanatate), a anuntat recent Daniel Chitoiu, seful Fiscului. Aceasta masura s-a luat cu scopul de a debirocratiza serviciile administrative ale fiscului, si totodata duce la simplificarea metodei de plata, acum fiind indeajuns sa se completeze doar doua ordine de plata unul pentru bugetul de stat si pentru contributiile sociale, in loc de 10-50 cum era necesar pana acum, a explicat presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF)
Noul sistem informatic va fi aplicat incepand cu 1 septembrie numai pentru ompaniile care nu inregistreaza datorii la stat, urmand ca extinderea sistemului si pentru cele cu datorii sa se realizeze de la 1 ianuarie 2008.
In prezent, angajatorii platesc cinci categorii de contributii sociale aplicate fondului de salarii, iar angajatii datoreaza trei categorii de contributii la venitul brut. Astfel, angajatorii platesc contributia de pensii (19,5%), sanatate (6,7%), somaj (2,25%), contributie pentru accidente de munca si boli profesionale (intre 3,6 si 0,4%), pentru concedii si indemnizatii (0,85%), iar angajatii datoreaza contributii pentru pensii (9,5%), sanatate (6,5%) si somaj (1%). Contribuabilii platesc fiecare categorie de contributii intr-un cont separat la trezorerie.