In data de 23 septembrie, MIMMCTPL a emis un nou comunicat de presa pe tema arhicunoscutei tentative guvernamentale de abrogare a art. 2 din H.G. 709/2005. Ne marginim mai jos sa combatem PUNCTUAL cateva inexactitati introduse in comunicat de oficialii MIMMCTPL pentru a incerca sa isi justifice ilegalitatile care au stat la baza promovarii in Guvern a textului de abrogare a art. 2 din H.G. 709/2005:
Comunicatul MIMMCTPL precizeaza: "…nici un alt ONG de tipul Camerelor de Comert Teritoriale nu beneficiaza de o hotarare de guvern pentru aprobarea patrimoniului, statutului sau conducerii si nu exista motive pentru privilegierea CCI Bucuresti in acest sens".
In data de 23 septembrie, MIMMCTPL a emis un nou comunicat de presa pe tema arhicunoscutei tentative guvernamentale de abrogare a art. 2 din H.G. 709/2005. Ne marginim mai jos sa combatem PUNCTUAL cateva inexactitati introduse in comunicat de oficialii MIMMCTPL pentru a incerca sa isi justifice ilegalitatile care au stat la baza promovarii in Guvern a textului de abrogare a art. 2 din H.G. 709/2005:
Comunicatul MIMMCTPL precizeaza: "…nici un alt ONG de tipul Camerelor de Comert Teritoriale nu beneficiaza de o hotarare de guvern pentru aprobarea patrimoniului, statutului sau conducerii si nu exista motive pentru privilegierea CCI Bucuresti in acest sens".
– Prin H.G. 799/1990 s-a recunoscut infiintarea a 40 camere de comert si industrie teritoriale judetene, hotarare completata de HG 535/1998, prin care s-a recunoscut infiintarea Camerei de Comert si Industrie a Judetului Ilfov.
– Recunoasterea infiintarii Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti nu s-a facut prin completarea H.G. 799/1990 tocmai datorita particularitatii faptului ca, in Adunarea Generala a Membrilor Bucuresti din 15 aprilie 2005, comerciantii au hot?rât constituirea CAMEREI ca structur? de sine stat?toare, prin desprinderea de Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti si a dobandit personalitate juridica in urma recunoasterii acestei situatii de c?tre Guvern, prin Hotararea Guvernului Romaniei nr. 709 din 12 iulie 2005.
-Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti nu a purtat nici un fel de discutie cu initiatorii proiectului de Hotarare a Guvernului, nu a fost contactata in acest sens la nici un fel de nivel, deci consultarea de care se face vorbire in Nota de Fundamentare si in comunicatul de presa al MIMMCTPL – 23 septembrie 2007 si care ar fi determinat aceasta initiativa normativa nu a existat, fiind un neadevar.
In acest mod a fost incalcat flagrant principiul inscris la art. 2 lit. b din Legea 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, ce impune consultarea asociatiilor legal constituite in procesul de elaborare al proiectelor de acte normative. Mai mult, art. 6, al. 3 din legea amintita prevede ca anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ cu relevanta asupra mediului de afaceri se transmite de catre initiator asociatiilor de afaceri si altor asociatii legal constituite, in termen de cel putin 30 zile inainte de analizare, avizare si adoptare de catre autoritatea publica.
Or, acest proiect de act normativ nu a fost transmis pentru aducere la cunostinta la Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti.
Atata timp cat proiectul Hotararii de Guvern vizeaza elemente definitorii ale existentei Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, respectiv sediul, statutul, organele de conducere si patrimoniul acesteia, consideram ca este obligatorie respectarea procedurilor de transparenta decizionala, in caz contrar fiind necesara interventia organelor de justitie pentru anularea acestui act normativ.
· prin Art. 2 din H.G. nu au fost APROBATE de catre guvern sediul, organele de conducere, statutul si patrimoniul CCIB, asa cum se arata in mod eronat in comunicat, ci au fost doar RECUNOSCUTE.
– Modalitatea de alegere a organelor de conducere ale CCIB nu este stabilita prin Hotarare de Guvern (asa cum se arata in mod eronat in comunicat), ci aceasta modalitate este reglementata de statutul CCIB si intra in competenta unor organe colective de conducere (Adunare Generala, Colegiu, Comitet Executiv), si nu A UNOR PERSOANE.
– In comunicatul MIMMCTPL se afirma ca prin HG nu s-a incercat anularea Statutului, stabilirea sediului si a organelor de conducere. Remarcam insa ca textul propus de MIMMCTPL se refera la art. 2 ca la un text unitar, si anume: "La data intrarii in vigoare a prezentei Hotarari se abroga dispoztitile art. 2 din H.G. nr. 709/2005."
Avand in vedere cele de mai sus, CCIB isi exprima convingerea ca inexactitatile semnalate mai sus au fost introduse in text pentru a induce in eroare opinia publica si pentru a incerca sa acopere ilegalitatile prin intermediul carora MIMMCTPL a introdus in discutia Guvernului tentativa de abrogare a art. 2 din HG 709/2005.