Tesla permite mașinilor electrice non-Tesla să folosească Supercharger

Elon Musk a promis că se va întâmpla și așa a fost. Acum este posibil să reîncărcați o mașină care nu este Tesla la unul dintre Tesla Supercharger ultrarapide. Dar numai dacă ai acces la 10 stații de supraalimentare specifice din Olanda.

Aceasta este o schemă pilot, concepută pentru a monitoriza site-urile de supraalimentare pentru a detecta aglomerația și pentru a colecta feedback-ul clienților. Deși nu are nici-un plus pentru proprietarii existenți de Tesla, aceasta este o afacere mare pentru proprietarii de vehicule electrice de pretutindeni.

Tesla susține că „a fost ambiția (sa) să deschidă rețeaua Supercharger pentru vehiculele electrice non-Tesla și, prin aceasta, să încurajeze mai mulți șoferi să se orienteze către masinile electrice ”. Se pare că toate acestea sunt legate de obiectivul producătorilor de automobile de a ajuta lumea să tranzițieze la o energie mai durabilă.

În plus, având mai mulți clienți Supercharger, înseamnă că Tesla poate extinde rețeaua mult mai rapid.
Pentru proprietarii de Tesla, supraîncărcarea este la fel de ușoară ca in trecut: conduci până la un punct de încărcare gratuit și-ți conectezi mașina. Deoarece fiecare Tesla este legată de un anumit cont, Supercharger știe automat cine plătește pentru energie fără nicio intervenție de la o aplicație – ceva pe care se bazează multe rețele de încărcare, cu rezultate mixte.
Din păcate, acesta nu este cazul șoferilor non-Tesla, care vor trebui să descarce cea mai recentă versiune a aplicației Tesla (versiunea 4.2.3 sau o versiune ulterioară) și să aleagă opțiunea „Încărcați-vă non-Telsa”. Acest lucru îi va ghida către cel mai apropiat site Supercharger eligibil.

Aceste site-uri sunt situate în Sassenheim, Apeldoorn Oost, Meerkerk, Hengelo, Tilburg, Duiven, Breukelen, Naarden, Eemnes și Zwolle
Șoferii vor trebui mai întâi să adauge o metodă de plată în contul lor și apoi să selecteze „Începe încărcarea” după conectarea mașinii. Aveți la dispoziție două minute pentru a începe acest proces, confirmând la ce Supercharger sunteți conectat, altfel sesiunea se va încheia.
Fiind european, Supercharger-urile pilot au cabluri de încărcare CCS. Deoarece majoritatea vehiculelor non-Tesla folosesc și CCS, aceasta nu este o problemă uriașă – deși proprietarii Nissan Leaf vor pierde din cauza portului de încărcare rapidă CHAdeMO al mașinii.
Cu toate acestea, din moment ce Tesla-urile americane utilizează un port de încărcare „proprietary”, înseamnă că proprietarii non-Tesla vor trebui să aibă un adaptor în cazul în care încărcarea non-Tesla vine vreodată în SUA. Adică, cu excepția cazului în care Tesla decide să adopte CCS acasă și să modernizeze încărcătoarele corespunzătoare. la stațiile de supraalimentare existente.

Dar Elon Musk s-a angajat deja să deschidă Supercharger în întreaga lume, ceea ce înseamnă că ar trebui să fie doar o chestiune de timp înainte ca acest pilot să se extindă dincolo de cele 10 locații inițiale. Cu toate acestea, nu este clar cât de mult ar putea dura această lansare, mai ales că Tesla trebuie să se asigure că propriii clienți nu sunt afectați negativ de această mișcare.

Cu peste 25.000 de Superchargere în întreaga lume, dintre care peste 6.400 doar în Statele Unite, acesta este un pas uriaș înainte. Nu numai că va extinde încărcătoarele rapide disponibile pentru proprietarii de vehicule electrice, ci ar trebui să ofere rețelelor de încărcare puterea de care au nevoie pentru a-și îmbunătăți propriile servicii.