Proiectul AGORA continua in Timisoara
In perioada 20-21 iulie 2006, CCIA Timisora a gazduit cea de-a doua intalnire transfrontaliera a proiectului pilot din programul Leonardo da Vinci – AGORA.
Primele rezultate
Avand in vedere ca sectorul comercial este frecvent afectat de schimbarile sociale si economice, legate de societatea informationala si de cunoastere, AGORA este prezentat ca o oportunitate unica pentru profesionistii din sectorul comertului urban, de a dobandi acele competente care sunt cerute si necesare pentru a face fata transformarilor din comert.
Proiectul AGORA continua in Timisoara
In perioada 20-21 iulie 2006, CCIA Timisora a gazduit cea de-a doua intalnire transfrontaliera a proiectului pilot din programul Leonardo da Vinci – AGORA.
Primele rezultate
Avand in vedere ca sectorul comercial este frecvent afectat de schimbarile sociale si economice, legate de societatea informationala si de cunoastere, AGORA este prezentat ca o oportunitate unica pentru profesionistii din sectorul comertului urban, de a dobandi acele competente care sunt cerute si necesare pentru a face fata transformarilor din comert.
Identificarea competentelor cerute de societate a fost realizata in prima parte a proiectului. Acestea vor deveni competente ale unui profil ideal, pe care lucratorii in domeniu ar trebui sa le posede.
Pentru identificarea acestui profil ideal si tinand seama de faptul ca rezultatele obtinute trebuie sa aibe o valoare transnationala, in fiecare tara partenera s-a desfasurat o cercetare pentru identificarea competentelor profesionale cerute in domeniul comertului urban, provenind din sistemul de invatamant formal, non-formal si informal.
Rapoartele, facute de cele patru tari participante, au prezentat situatia comertului urban din Romania, Ungaria, Polonia si Spania. In pofida realitatilor diferite din fiecare tara, putem trage urmatoarele concluzii:
·Exista un numar semnificativ de competente comune in tarile participante la studiu, care reflecta faptul ca sectorul comert are o tinta comuna, indiferent de tara. Domenii, cum ar fi managementul reclamatiilor, comunicare, organizarea vanzarilor, activitatile de vanzari au fost identificate in toate tarile participante;
·S-a observat ca unele competente, precum orientarea spre client, managementul informatiei in sistem informatizat au fost identificate in studiu pentru alte sectoare (chimic, metalelor), demonstrand importanta competentelor transverse;
·Unele competente au fost identificate ca si competente cheie de catre UE pentru un invatamant continuu, pentru dezvoltarea personala, incluziune sociala si forta de munca.