Consolidarea bazei afacerilor estivale 2018, inca din iarna aceasta

Chiar daca principiile business-ului profesionist sunt aceleasi, indiferent de ramura, totusi fiecare afacere are propriile caracteristici, unele dintre ele sprijinindu-se pe sezonalitate. Pentru acestea este nevoie de un plan foarte atent gandit, in asa fel incat „varful de forma” al promovarii sa coincida cu inceputul sezonului estival, respectiv cu perioada de start a vanzarilor specifice business-ului.

Daca luam exemplul vanzarii costumelor de baie, afacere tipic sezoniera, observam ca trebuie sa incepem de acum sa observam tendintele modei in acest segment, astfel incat marfurile oferite spre vanzare in perioada de varf sa se incadreze in trend.

Aceasta presupune etapa de analiza a tendintelor pe plan extern, urmata de identificarea compatibilitatilor cu piata romaneasca. Daca in segmentul costume de baie 2018, putem evidentia cateva modele rezonabile, cu potentiala priza la publicul feminin (caci el este cel care conteaza in acest business), inseamna ca deja avem un start bun, ca atare putem trece la identificarea potentialilor furnizori.

Cum selectam modelele de costume de baie care sa fie pe gustul publicului feminin romanesc?

Fiecare tara are propriile caracteristici, in toate domeniile, si nici domeniul modei nu face nota discordanta. Pentru Romania n-o sa alegem niciodata, indiferent cat de la moda vor fi in Japonia sau Brazilia (exemplele sunt aleatorii), modele prea indraznete, care socheaza prin nuditate extrema. Cultural vorbind, Romania este o tara provinciala, cu multe aspecte pudibonde, in parte datorata influentei bisericii ortodoxe in viata „poporului”, la toate nivelurile de instruire; pe cale de consecinta, vestimentatia va impartasi aceleasi caracteristici.

Aici poate interveni aplicarea regulii 20-80 (20% din produse aduc 80% din vanzari), in sensul ca putem avea cateva modele care sa socheze si sa aduca notorietate (mai ales daca afacerea este in mediul online), dar trebuie neaparat sa avem un segment de produse care sa poata fi cumparate, nu numai admirate in vitrina sau pe ecran.

Este evident ca testarea pietei presupune investitii pe care putine magazine si le pot permite, dar cateva idei generale pot fi extrase din sondaje de opinie publicate in mediul online si promovate pe Google sau Facebook. In functie de rezultate, poate fi ajustata politica achizitiilor de modele noi, retro sau „evergreens”, precum si marja de preturi in care se incadreaza cumparatoarele.

Indiferent ce strategii de marketing veti folosi, este neaparat necesar sa le rulati din timp, pentru a reusi sa le implementati corect si complet, pentru ca succesul unei afaceri consta se sprijina pe idei, dar se inalta plin aplicarea consecventa a unor politici corespunzatoare.

 

 

Lasă un răspuns