Noile reglementari financiar-contabile in dezbatere la CCIB

Recent, la sediul Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB) a avut loc un seminar dedicat prezentarii principalelor modificari survenite in activitatea financiar-contabila a firmelor dupa data de 1 ianuarie 2007.
      Seminarul, care s-a adresat directorilor economici, contabililor sefi, precum si personalului ce activeaza in departamentele financiar contabile ale unitatilor economice, asociatiilor, fundatiilor etc, a avut un pronuntat caracter interactiv. La intrebarile concrete ale participantilor a raspuns un reputat specialist in domeniul finantelor publice, cu bogata experienta teoretica si practica in aplicarea prevederilor legislatiei fiscale.
Recent, la sediul Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB) a avut loc un seminar dedicat prezentarii principalelor modificari survenite in activitatea financiar-contabila a firmelor dupa data de 1 ianuarie 2007.
      Seminarul, care s-a adresat directorilor economici, contabililor sefi, precum si personalului ce activeaza in departamentele financiar contabile ale unitatilor economice, asociatiilor, fundatiilor etc, a avut un pronuntat caracter interactiv. La intrebarile concrete ale participantilor a raspuns un reputat specialist in domeniul finantelor publice, cu bogata experienta teoretica si practica in aplicarea prevederilor legislatiei fiscale.
      Expertul   a   detaliat   modificarile    care   intervin,   incepand  cu 1 ianuarie 2007, in ceea ce priveste regimul formularelor financiar contabile, subliniind faptul ca dupa transpunerea in legislatia romaneasca a directivelor europene ce reglementeaza activitatea financiar-contabila a agentilor economici, acestia beneficiaza de o mare libertate, si in acelasi timp, de o mare responsabilitate. Astfel, daca pana la 31 decembrie 2006 numai Ministerul Finantelor Publice aloca serii si numere facturilor folosite in activitatea curenta de catre firme, acum, conform Codului Fiscal intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007, fiecare firma isi stabileste conform unei proceduri interne proprii modul de alocare a numerelor si seriilor facturilor. Tot incepand cu 1 ianuarie nu mai exista obligativitatea semnarii si stampilarii facturilor, aceasta putandu-se realiza numai contractual (prin stabilirea de comun acord intre partenerii de afaceri), insa se impune semnarea avizului de insotire a marfii.
      Dupa intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, notiunile de import si export cu tarile membre UE au disparut, fiind inlocuite cu notiunile de achizitie intracomunitara, respectiv livrare intracomunitara, fiecare cu un regim fiscal diferit. Astfel, in cazul livrarilor intracomunitare, pentru anumite categorii de bunuri si servicii stabilite prin L 343/2006, se aplica asa numita „taxare inversa“. Furnizorul este obligat sa inscrie mentiunea „taxare inversa“ pe factura, fara sa inscrie taxa aferenta, urmand ca pe aceeasi factura beneficiarul sa inscrie taxa, pe care o evidentiaza atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila in decontul de taxa. Pentru acest tip de operatiuni nu se face plata taxei intre furnizor si beneficiar.
      In cadrul seminarului participantii si-au clarificat, de asemenea, o serie de aspecte legate de modul in care se stabileste baza de impozitare in cazul achizitiilor intracomunitare, conditiile in care firmele pot sa-si exercite dreptul de deducere, procedurile de verificare a partenerilor de afaceri in functie de codul unic de inregistrare in scopuri de TVA, precum si legate de modul de realizare a facturarii. Ca element de noutatate apare operatiunea de „autofacturare“, expertul venind cu detalii in ceea ce priveste categoriile de persoane inregistrate in scop de TVA care trebuie sa autofactureze livrarile de bunuri/prestarile de servicii catre sine, precum si informatiile obligatorii pe care trebuie sa le contina acest document si regimul sau fiscal.
      Seminarul a fost deosebit de apreciat de participanti intrucat nu a fost axat numai pe prezentarea noutatilor intervenite in activitatea financiar contabila a agentilor economici, cat mai ales pe exemplificarea notiunilor teoretice si gasirea unor solutii la probleme concrete ridicate de personalul specializat prezent.

Lasă un răspuns