Recent, la sediul Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti a avut loc o intalnire intre dipl. ec. Stefan D. POPA, presedinte CCIB, Dan Maius MANOLESCU, manager Romtrans si Robert GERENDAS, asociat la firma Far East Land Bridge, companie cipriota cu sediul central in Austria. Intalnirea a avut ca tema transportul containerizat pe calea ferata intre Europa si Asia si proiectul comun al celor doua companii de transport mai sus mentionate.
Recent, la sediul Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti a avut loc o intalnire intre dipl. ec. Stefan D. POPA, presedinte CCIB, Dan Maius MANOLESCU, manager Romtrans si Robert GERENDAS, asociat la firma Far East Land Bridge, companie cipriota cu sediul central in Austria. Intalnirea a avut ca tema transportul containerizat pe calea ferata intre Europa si Asia si proiectul comun al celor doua companii de transport mai sus mentionate.
In cadrul discutiei, invitatii CCIB au prezentat ruta de transport, aceasta implicand reteaua europeana de cale ferata, calea ferata trans-siberiana (care leaga Moscova si partea europeana a Rusiei cu Orientul Indepartat Rus, Mongolia, China si Marea Japoniei) si calea ferata chinezeasca. “Este vorba despre un proiect cu totul inovator, primul de acest gen pentru Europa Centrala, transportul containerizat pe calea ferata fiind mult mai eficient decat cel maritim, intrucat implica reducerea semnificativa a duratei si a costurilor de transport. Astfel, avantajele transportului pe calea ferata sunt multiple, putandu-se mari cantitatea transportata intr-un singur container de 20 de picioare la 27,50 tone, ceea ce inseamna aproape dublu fata de cantitatea ce poate fi transportata intr-un container pe mare si, ca atare, plata unui singur container in loc de doua. Totodata, transportul se desfasoara in conditii de maxima siguranta, trenurile fiind monitorizate electronic de cel putin doua ori pe zi pe intregul parcurs, iar agentii economici exportatori sau importatori nu mai trebuie sa ia in calcul riscuri precum conditiile meteo nefavorabile”, a declarat Robert GERENDAS.
Daca in primul an firma Far East Land Bridge si-a propus transportul a 50.000 de containere, pentru urmatorii, reprezentantii acesteia se asteapta la cresteri anuale de 10%. Deocamdata, aceasta modalitate de transport este o alternativa la cea maritima, stadiul actual de pionierat (pentru moment un singur tren de testare a efectuat ruta de peste 11.000 km.) necreand inca probleme concurentei.
Robert Gerendas a mai adaugat, prin analogie cu transportul maritim, ca transportul pe ruta Beijing – Viena se poate efectua in 15-18 zile, pe cand durata transportului maritim pe acelasi traseu este de 36 de zile. De asemenea, destinatia finala poate fi schimbata de catre proprietarul marfii chiar si in timpul transportului, iar din luna aprilie a anului curent, transportul pe cale ferata se va desfasura cu o frecventa mai mare.
Robert Gerendas si-a manifestat dorinta ca aceasta ruta de transport pe cale ferata spre China sa treaca si prin Romania, granita de la Ungheni cu Moldova fiind un punct central, dat fiind ca transportul s-ar putea asigura dinspre Ucraina, Moldova, Romania si mai departe catre Zahoni (Ungaria). Din aceste considerente, Far East Land Bridge si-a ales un partener de incredere si cu traditie pe piata de profil, si anume compania Romtrans. “Avem incredere ca vom colabora excelent si ca acest proiect de anvergura, cu toate elementele sale de noutate, va atrage atentia firmelor romanesti din domeniu, care cu siguranta vor prefera un tip de transport, mai putin costisitor, mai sigur si mai rapid”, a afirmat Dan Maius Manolescu.
Invitatii si-au exprimat multumirea fata de Camera de Comert si industrie a Municipiului Bucuresti, ei gasind aici un mediu favorabil pentru discutie si actiune. Au fost atinse si chestiuni precum modalitatile de promovare pe piata romaneasca, modul in care CCIB poate veni in sprijinul acestui proiect si buna relatie pe care CCIB o are cu mediul de afaceri romanesc. Presedintele Stefan D. POPA si-a asigurat invitatii de tot sprijinul pe care Camera de Comert si industrie a Municipiului Bucuresti il va acorda acestui proiect, motivand ca agentii economici au de castigat, iar oportunitatea de a economisi bani si timp surade oricaruia dintre noi, negustori sau nu. In plus, in conditiile in care transportul pe cale ferata pe aceasta ruta poate duce in unele zone la diminuarea sensibila a distantelor pe care containerele sunt transportate la destinatia finala cu mijloace auto, incomparabil mai poluante decat transportul feroviar.
Ca masura intreprinsa pentru viitor, partile au convenit asupra organizarii unor forumuri de afaceri la sediul CCIB, in cadrul carora sa fie prezentat si acest proiect.
Sursa: www.ccib.ro