Partea turca va propune ca proiectele importante de infrastructura pe Dunare, cum ar fi construirea unui complex hidrotehnic care sa lege malul romanesc de cel bulgaresc in zona Tunu Magurele-Nicopole si finalizarea Canalului Bucuresti-Dunare sa fie incluse pe agenda Comitetului Bilateral de Afaceri Romania-Turcia.
Partea turca va propune ca proiectele importante de infrastructura pe Dunare, cum ar fi construirea unui complex hidrotehnic care sa lege malul romanesc de cel bulgaresc in zona Tunu Magurele-Nicopole si finalizarea Canalului Bucuresti-Dunare sa fie incluse pe agenda Comitetului Bilateral de Afaceri Romania-Turcia.
Afirmatia a fost facuta de Ersin Altinordu, presedintele Consiliului de Afaceri Turco-Roman care s-a intalnit, la cererea sa, cu dipl. ec. Stefan D. Popa, presedinte director general al Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB), la sediul Camerei. Oaspetele turc a fost insotit de Necati Yilmaz, consilier comercial sef al Ambasadei Turciei la Bucuresti.
Activitatea Consiliului de Afaceri Turco- Roman se desfasoara sub umbrela organizatiei patronale DEIK (Consiliului pentru Relatii Economice Externe), ai carei membri fondatori sunt camerele de comert, Asociatia Contractorilor Turci, Asociatia Industriasilor si Oamenilor de Afaceri Turci –TUSIAD, Asociatia Exportatorilor etc.
"DEIK participa la activarea comitetelor de afaceri bilaterale in 71 de tari. Romania nu numai ca se numara printre cei mai vechi parteneri, inca din 1996, dar este si unul dintre cei mai activi, avand in vedere faptul ca s-a pornit de la un comert bilateral de numai 200 milioane USD si s-a ajuns la cca 5 miliarde USD, iar tendinta este in continuare pozitiva", a spus Ersin Altinordu. Vorbitorul a mentionat ca ministrii economiei din România si Turcia estimau in cursul unei intalniri recente de la Ankara ca in urmatorii 3 ani volumul comertului dintre cele doua state ar putea ajunge la 10 miliarde USD.
Avand in vedere pericolul incalzirii globale pentru soarta planetei si orientarea Uniunii Europene spre dezvoltarea transporturilor pe apa, folosind cu precadere Dunarea, devenita fluviu intern al UE, Stefan D. Popa a lansat reprezentantilor comunitatii de afaceri invitatia de a participa la doua proiecte ale Romaniei, respectiv construirea complexului hidrotehnic Turnu-Magurele si Nicopole, proiect estimat la 6 miliarde euro si care presupune formarea unui consortiu international. Proiectul va contribui la facilitarea comunicatiilor dintre statele Europei centrale, care nu au iesiere la mare, si Orientul Apropiat, prin portul Constanta, devenit cel mai estic port al UE. De asemenea, finalizarea canalului Dunare – Bucuresti, care va adauga capitala noastra la celelalte patru capitale europene – porturi la Dunarea, un proiect agreat si de adminsitratia locala, ar avea un rol important in fluidizarea si eficientizarea transporturilor, a punctat Stefan D. Popa.
Pentru promovarea acestor proiecte, CCIB a organizat, la inceputul lunii martie, impreuna cu biroul SECI Viena, Pactul de Stabilitate si Biroul TINA Viena, cea de a patra Conferinta cu tema "Infrastructura Dun?rean?".
Ersin Altinordu a precizat c? firme importante din Turcia sunt interesate si de realizarea unui parteneriat solid in domeniul construirii si exploat?rii unor clinici private de elita, la Bucuresti.