Parteneriate Europene de Afaceri

Centrul Euro Info din cadrul Camerei de Comert si Industrie a Romaniei organizeaza participarea firmelor romanesti la parteneriatele europene de afaceri 

Centrul Euro Info din cadrul Camerei de Comert si Industrie a Romaniei organizeaza participarea firmelor romanesti la parteneriatele europene de afaceri  din cadrul unor prestigioase manifestari expozitionale. Caracteristic pentru acest tip de intalniri de afaceri este faptul ca firmele participante beneficiaza de agende de intalniri personalizate prestabilite (circa 12 intalniri de afaceri pe zi) si de o larga promovare in randul participantilor, ceea ce maximizeaza beneficiile participarii; experienta anterioara a unor astfel de parteneriate de afaceri arata ca, in procent de peste 67%, contactele prilejuite de aceste manifestari s-au concretizat in colaborari de lunga durata cu partenerii de discutii. In plus, finantarea acestor evenimente din fonduri europene permite acordarea unor facilitati pentru participanti, ceea ce diminueaza in mare masura efortul financiar implicat de participare. 
Evenimentele de parteneriat de afaceri din perioada urmatoare sunt: 
– AUTOTECHNICA Bruxelles, 23-26.04.2006 (proiectul EUROPE AUTO PARTS); domenii: echipamente de garaj, componente auto, accesorii, lubrifianti, piese de schimb, anvelope,  spalatorii, statii service, ateliere de reparatii si servicii pentru industria auto;
– OPTOTEC Frankfurt, 22-23.06.2006 (proiectul ARCA NOVA); domenii: optica, opto-electronica, tehnologie laser si fibre optice, transmisii optice si tehnologie medicala;
– AUTOMECHANIKA Frankfurt, 12-17.09.2006 (proiectul EUROPE AUTO PARTS); domenii: sisteme si module, tuning, parti auto, statii service si ateliere de reparatii, piese reconditionate, echipamente de garaj, utilaje si servicii pentru industria auto.
La toate aceste evenimente participa producatori si comercianti din diverse tari europene, ceea ce ofera premisele unei arii geografice largi a contactelor de afaceri.

B.O.S.S. – Noi oportunitati de afaceri in Uniunea Europeana
Proiectul B.O.S.S. – Oportunitati de afaceri si servicii pentru intreprinderile mici si mijlocii din zona de granita a UE este un proiect paneuropean creat prin initiativa Comisiei Europene,  de sprijinire a unor evenimente regionale de parteneriat intre intreprinderile din regiunile de granita ale Uniunii Europene si cele din tarile candidate.
Proiectul  se desfasoara pe o perioada de 2 ani (2005 – 2006), este coordonat de Euro Info Centre Veneto si reuneste 24 de parteneri din Italia, Germania, Grecia, Spania, Romania, Bulgaria, Slovenia, Ungaria, Malta, Polonia.
Prin proiect vor fi finantate:

  • pagina web (http://www.eu-border.net/boss) ce va contine informatii despre obiectivele si activitatile inscrise in proiect, partenerii si evenimentele de parteneriat care au fost/ vor fi organizate in cadrul targului VenMec Padova – Italia, 4 -5 martie 2005, Targului International al Comertului, Salonic – Grecia, 15 – 16 septembrie 2005, Targului Alimenta de la Udine – Italia, 11 -15 martie 2006. Pagina web faciliteaza accesul la oportunitati de afaceri si informatii de specialitate pentru cooperarea europeana regionala
  • evenimente de tip parteneriat intre firmele din tarile partenere in cadrul targurilor si expozitiilor mentionate
  • conferinta de prezentare a rezultatelor proiectului.

Al treilea eveniment de parteneriat de afaceri B.O.S.S. – Targul ALIMENTA, Udine, 12-13 martie 2006
Firmele romanesti, in calitate de vizitator, pot participa prin acest proiect, la parteneriatul de afaceri ce va fi organizat in cadrul targului.
Pot participa firme din urmatoarele sectoare de activitate:

  • produse alimentare
  • specialitati regionale/locale
  • bauturi racoritoare, cafea, vin si bauturi spirtoase
  • produse hoteliere, servicii de cazare
  • tehnologii ale informatiei
  • mobilier si echipament pentru baruri

Firmele vor avea o agenda personalizata a intalnirilor cu firmele-gazda (din Italia) si cu firmele vizitatoare din Italia, Germania, Grecia, Spania, Bulgaria, Slovenia, Ungaria, Malta, Polonia. Pornind de la faptul ca societatile pot sa consulte baza de date cu profilurile celorlalti participanti, reprezentantii acestor societati vor putea sa aiba intalniri de afaceri bine directionate si sa abordeze probleme concrete in vederea incheierii unor acorduri de afaceri in urmatoarele domenii: subcontractare, acorduri de reprezentare, constituire de consortii, transfer tehnologic si de know-how, import, export, acorduri comerciale, planificari strategice.
Dupa evaluarea profilului firmei de catre fiecare partener din proiectul B.O.S.S. societatile care indeplinesc conditiile de participare vor beneficia de urmatoarele servicii:

  • un spatiu amenajat special pentru intalnirile de afaceri
  • serviciu de traducere, cand acesta este solicitat si in limita disponibilitatilor
  • agende personalizate de intalniri cu alte societati
  • suport tehnic
  • doua nopti de cazare
  • transfer de la hotel la targ
  • doua mese in timpul celor doua zile ale evenimentului
  • cafea si bauturi racoritoare pe durata intregului eveniment
  • afisarea profilului de cooperare in baza oficiala online
  • promovarea intreprinderii pe pagina proiectului B.O.S.S. (http://www.eu-border.net/boss > Business inFriuli Venezia Giulia)
  • acces la Internet pe durata intregului eveniment.

ALIMENTA – targ de produse alimentare, tehnologii si agroturisme UDINE, Italia, regiunea Friuli Venezia Giulia, 11 – 15 martie 2006
Targul Alimenta este o expozitie anuala dedicata produselor alimentare, tehnologiilor si itinerariilor turistice cu degustari de vinuri si preparate alimentare locale si regionale.
Editia precedenta a atras mai mult de 180 de expozanti din Italia, Bulgaria, Polonia, Slovenia, Ungaria si Romania si peste 18.000 de vizitatori, cei mai multi dintre ei (aproximativ 75%) fiind operatori din industrie din Italia, Slovenia, Croatia si Austria.
Targul a prilejuit si organizarea unei serii de evenimente, ca de exemplu, conventii specifice referitoare la catering si nutritie, siguranta alimentara si certificarea produselor alimentare, seminarii ce au dezbatut modalitati de finantare in vederea internationalizarii afacerilor si probleme de distributie. Un intreg pavilion a fost dedicat degustarilor de produse regionale.
Toate aceste manifestari au fost structurate in trei parti:

  • Alimenta Food: produse alimentare si bauturi, produse tipice la nivel regional, tehnologii
  • limentare
  • Alimenta Tech: echipamente si noi tehnologii de pregatire a preparatelor culinare, servicii pentru restaurante si cazare
  • Alimenta Tour: prezentari de produse tipice din regiunea Friuli Venezia Giulia, itinerarii turistice de vinuri si produse culinare, zone comerciale cu produse specifice din regiunea Friuli Venezia Giulia

Pentru informatii suplimentare contactati Centrul Euro Info din cadrul CCIR, d-na Iuliana MIHALCEA, Tel. 021 319 01 12, E-mail: iuliana.mihalcea@ccir.ro, euroinfo@ccir.ro

Lasă un răspuns