In conformitate cu noua Lege a Camerelor de Comert din Romania, aflata in curs de publicare in Monitorul Oficial, calitatea de membru al CCIR se dobandeste, asa cum prevede Art.25 al Legii mentionate, prin aderare la Camera Nationala, respectandu-se prevederile statutului propriu al fiecarei Camere judetene.
In conformitate cu noua Lege a Camerelor de Comert din Romania, aflata in curs de publicare in Monitorul Oficial, calitatea de membru al CCIR se dobandeste, asa cum prevede Art.25 al Legii mentionate, prin aderare la Camera Nationala, respectandu-se prevederile statutului propriu al fiecarei Camere judetene.
Fata de momentul si procedura necesare pentru aderarea la Camera de Comert si Industrie a Romaniei, Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti si-a exprimat punctul de vedere printr-o scrisoare adresata tuturor presedintilor de camere de comert si industrie judenene si pe care o dam integral publicitatii:
Nr. P-3170/04.12.2007
CAMERELOR DE COMERT SI INDUSTRIE JUDETENE
Domnilor Presedinti,
Urmare scrisorii domnului Mihail Mihailovici Vlasov din 04 decembrie 2007, prin care am fost convocati la sediul Camerei de Comert si Industrie a Romaniei in data de 07.12.2007, in vederea depunerii declaratiei de aderare la Camera Nationala, va relevam urmatoarele:
Aderarea la o organizatie, cu atat mai mult la Camera de Comert si Industrie a Romaniei, poate si trebuie sa se faca numai in cazul in care organizatia in cauza asigura:
– un cadru organizatoric si de consultare democratic, transparent si echidistant, legat de procesul si politica economica si comerciala, care sa poata promova in cunostinta de cauza interesele comerciantilor, producatorilor de bunuri si prestatorilor de servicii, membri sau nemembri ai sistemului cameral;
– excluderea din preocupari si structuri a intereselor oculte, fie ele individuale sau de grup;
– promovarea spiritului de echipa, a vocatiei de a construi, a progresului, incurajarii a tot ceea ce poate uni un sistem care, indiferent cum sunt abordate lucrurile, poate avea la baza principiul „unitatii in diversitate“ si nu numai;
– descurajarea, sub toate aspectele, a actiunilor demolatoare, denigratoare, de anatemizare;
– o conducere animata de echitate, de promovarea intereselor tuturor categoriilor de membri si in primul rand a IMM-urilor, din toate sferele de activitate, in relatiile cu puterea, dar si cu organizatiile din tara si din strainatate;
– o conducere care sa prezinte si sa promoveze programe credibile, de substanta, de promovare a activitatilor si colaborarii in spatiul european, dar si din alte zone;
– o conducere care sa nu aiba scopuri ascunse si care sa fie interesata de mentinerea unui climat adecvat, bazat pe principiul liberei circulatii a opiniilor si, nu in ultimul rand, sa asigure – prin ceea ce face – o imagine solida, credibila, deloc falsa, a sistemului cameral atat in tara, cat si in afara acesteia;
– o conducere deschisa la nou, la a invata din experienta altora, formata din oameni care sa aiba stiinta afacerilor, apta de a negocia, legata de procesul si politica economica si comerciala si care sa poata promova in cunostinta de cauza interesele comerciantilor, producatorilor de bunuri si prestatorilor de servicii, membri sau nemembri ai sistemului cameral.
Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti a dorit intotdeauna si doreste in mod sincer sa faca parte din familia camerelor de comert din Romania, dar pentru a formula o adeziune lipsita de formalism si care sa intruneasca aprobarea membrilor nostri, ar trebui sa cunoastem obiectivele si intentiile viitoarei Camere de Comert si Industrie a Romaniei privind imbunatatirea mediului de afaceri, sprijinirea IMM-urilor, rezolvarea diverselor probleme de care oamenii de afaceri se izbesc in activitatea curenta si de perspectiva, inclusiv in ceea ce priveste proiecte de dimensiuni europene si integrarea in UE, dar si in relatiile cu puterea. In acelasi timp, trebuie sa se aiba in vedere refacerea sistemului cameral romanesc, a imaginii camerelor de comert, atat de mult deteriorata in ultimii ani in tara dar si strainatate, concentrarea activitatilor vizand desfiintarea starilor conflictuale si a interminabilelor litigii si procese, unirea tuturor eforturilor intr-o singura directie – aceea de a ne pune in mod autentic in slujba mediului de afaceri in totalitatea lui. Stau oare pe agenda de prioritati a viitorilor candidati toate aceste deziderate? Vor fi ei convingatori prin experienta si rezultatele lor de pana acum?
Totodata, daca se doreste ca decizia de aderare sa fie legala si inatacabila in justitie trebuie sa se aiba in vedere ca aderarea la Camera de Comert si Industrie a Romaniei este o prerogativa ce apartine Colegiului de Conducere al fiecarei camere de comert si industrie judetene si care se cere validata de adunarea generala a membrilor.
Fata de cele de mai sus consideram ca termenul de depunere a declaratiilor de aderare, propus de catre domnul Mihail Mihailovici Vlasov – presedintele Camerei de Comert si Industrie Iasi, este prea scurt, avand in vedere imposibilitatea intrunirii acestui organ de conducere pana la data propusa, respectiv 07 decembrie 2007, cand trebuie depusa si imputernicirea de reprezentare, autentic valabila.
Sursa: www.ccib.ro